DaaS ( toestellease )


Optimaliseer eenvoudig jouw marge met Device-as-a-Service (DaaS) van TNWC.

Het wordt ons steeds een beetje lastiger gemaakt om een gezonde marge te kunnen maken op mobiele devices. Bij TNWC proberen we steeds meer waarde toe te voegen voor jou en jouw klant. In dat kader hebben we weer iets nieuws voor je. DaaS via TNWC, voor grote en kleine klanten. We leggen jou in 5 minuten uit wat onze DaaS-propositie via jouw organisatie gaat opleveren.

Wat is er nieuw?
We hebben de DaaS dienst opgenomen in onze portal. Vanaf nu kun je bij TNWC eenvoudig een operational lease (huur) oplossing aanbieden aan jouw klant. Omdat we het graag eenvoudig houden leggen we uit wat er anders is voor jouw klant.

Bij een huurconstructie wordt jouw klant niet de eigenaar van de apparatuur. Net als bij een leaseauto eigenlijk. In onze DaaS-oplossing gaat het als volgt:

  • Jij koopt bij TNWC en levert aan jouw klant.
  • Jij verkoopt aan onze leasepartner, die de apparatuur verhuurt aan jouw klant.
  • Jouw klant betaalt per maand voor gebruik.
     

Hoe werkt dit voor mijn klant?
Een complete, zorgeloze, gebruikservaring voor een vast bedrag per maand. Dat gaat zo:

  • Jouw klant stelt met jou een offerte samen.
  • Jouw klant krijgt de apparatuur geleverd door zijn vaste leverancier.
  • De klant accepteert de levering en gaat per maand betalen.

Dat levert jouw klant naast gespreide kosten, nog een aantal voordelen op. Gebruikte apparatuur is voor een leasemaatschappij nog geld waard namelijk. Omdat de leaseconstructie voor mobiele devices nog niet voor iedereen gesneden koek is, hebben we voor een heel heldere aanpak gekozen. Zo voorkomen we scheve gezichten. We vinden dat klanten moeten kunnen kiezen hoe het voordeel ingezet wordt. Jij biedt jouw klant de keuze uit de volgende opties:

  •  Direct maximaal voordeel!
    De restwaarde zetten we direct in om jouw tarief aan te scherpen. Daarmee betaal je in sommige gevallen over de hele looptijd zelfs minder dan de aanschafwaarde van het toestel. Let wel een beetje op, want de devices die je inlevert moeten dan wel helemaal netjes zijn.
     
  • Deel mee in het voordeel, in combinatie met meer zekerheid.
    Je kunt ervoor kiezen om de verborgen kosten uit te sluiten. Je betaalt dan een iets hoger maandtarief. Zolang de toestellen werken, krijg je geen rekening voor herstelkosten. Wat dan wel weer typisch is aan onze leasepartner, is dat zij de klant ook belonen als de restwaarde positief uitvalt. Een beloning voor goed huisvaderschap als het ware.
     

Daarnaast bieden we diverse mogelijkheden om veilig en duurzaam apparatuur in te ruilen voor nieuw. De volgende minuut lees je hoe we jouw deal en de gebruikservaring van jouw klant samen kunnen optimaliseren.

Jouw voordeel maximaliseren!
Het verkopen van service en margeproducten klinkt vriendelijker voor een kleine prijs. Met het aanbieden van onderstaande oplossingen biedt jij jouw klant eenvoudig opties om het DaaS voordeel te maximaliseren of te behouden.

  • Verkoop het toestel
    Jij verkoopt in de DaaS-constructie het toestel aan de leasemaatschappij. In onze rekenvoorbeelden in de portal rekenen we met 10% verkoopmarge. Bij TNWC doen we er alles aan om jouw inkoopprijs te optimaliseren. Als jij ruimte ziet in de verkoopprijs, maken we snel een huurvoorstel op maat.
     
  • Uitroldiensten, zoals de MDM-oplossing
    Een MDM-oplossing zorgt ervoor dat gebruikers niet zomaar bij alle applicaties kunnen. Het zorgt er ook voor dat het toestel gekoppeld is aan jouw organisatie, boven de gebruiker. Met een MDM zorg je er eenvoudig voor dat jij apparatuur veilig in en uit beheer kunt halen. Daarover later meer. Bij TNWC wordt een toestel voor nog geen € 0,20 per toestel per maand in een MDM-oplossing toegevoegd. Naast praktisch is een MDM-oplossing dus ook nog eens een stukje zekerheid voor jouw klant.
     
  • Lever hoesjes en screenprotectors
    Het voorkomen van schades en reparaties is beter dan genezen. Schades houden jou en de gebruiker onnodig van het werk. Een combinatie van een hoesje en screenprotector van rond de € 20,- bied je al aan voor nog geen € 1,00 per toestel per maand. Enkele uurtjes offline zijn is al snel duurder. Daarnaast gaan schades ten koste van de waarde van gebruikte apparatuur, en dus van het aangeboden voordeel.
     
  • Bied jouw klant hulp bij schade
    Voor een totale oplossing kun je hulp of diensten bij schade aanbieden. Dat kun je zelf aanbieden met een gecertificeerde reparateur, of we helpen jou daarbij. Het laten uitvoeren van reparaties bij een erkende partij is belangrijk. Niet alleen voor het behoudt van garantie. Een device dat niet juist gerepareerd is, of met onderdelen die niet aan de kwaliteitseisen voldoen, heeft potentieel een lagere restwaarde. En dat kan weer invloed hebben op het klantvoordeel. Wel even goed om de klant op te wijzen.
     
  • Closing the Loop e-waste compensatie
    Een klant die instapt in een DaaS-constructie gaat devices op duurzame manier gebruiken. Samen is het ons streven om alle apparatuur een 2e leven te geven. Helaas gaat niet iedereen daar op dezelfde manier mee om waardoor jaarlijks de hoeveelheid E-waste (elektronisch afval) enorm groeit. Daarom kiezen wij ervoor klanten de optie te bieden om voor ieder nieuw ingezet device er een te compenseren. Zo helpen we samen de berg aan E-waste te minimaliseren. Het maakt jouw verhaal een stuk completer en groener, voor een bedrag van slechts € 0,25 per toestel per maand.
     
  • Secured Data Erasure garantie
    Devices die de organisatie verlaten bevatten in veel gevallen nog sporen van data. Ook een factory reset biedt niet altijd de garantie dat alle data volledig van het device is verdwenen. De data zou je met de juiste kennis wellicht nog kunnen herstellen. Met de Data Erasure software van Certus kunnen wij de devices die jij inlevert secured wipen. Je ontvangt hiervan dan ook een certificaat welke je kunt delen met de klant. Op deze manier kunnen we jouw klant de garantie geven dat de data echt weg is. De apparatuur die wij niet kunnen wipen zal worden gerecycled. Via TNWC bied je deze certificaatgarantie al aan voor € 0,35 per toestel per maand.
     

Ook als jouw klant niet wil leasen
Niet alle klanten kiezen voor lease. Onze DaaS propositie draait om het faciliteren van veilig en duurzaam hergebruik van IT. Heeft jouw klant nog gebruikte devices in de organisatie? Of wil jouw klant enkele van bovenstaande diensten los afnemen? Meldt deze dan ook bij ons aan. We helpen je graag verder.

Hoe eenvoudig kun je dit aanbieden?
Jouw TNWC-account is het uitgangspunt voor jouw DaaS aanbod. Je kunt documentatie opvragen via lease@tnwc.nl. En onze leasepartner schakelt graag persoonlijk en snel om samen de deal te winnen!